Kari Heino: Mikä keväällä vihertää, se syksyllä lakastuu? Onnistuakseen vihreän siirtymän on nojattava muihinkin kuin euromääräisiin arvoihin

Päivittäistavaroihin liittyvä, Suomen ympäristökeskuksenkin pari vuotta sitten todentama viherpesu on ikävä ja kuluttajan luottamusta nakertava ilmiö, mutta entä vihreä siirtymä, tuo jättimäinen hanke energiantuotannon ja muun teollisen valmistuksen muuntamiseksi aiempaa hiilineutraalimmaksi ja ympäristöystävällisemmäksi. Kuinka vihreä se lopulta on?

Minka Leino-Holm: Yksinhuoltajien toimeentulovaikeudet ovat merkittävä ongelma

Lapsiperheköyhyydellä on monia vaikutuksia. Sen lisäksi, että se aiheuttaa materiaalista eli perustarvikkeiden ja tarvittavien tavaroiden puutetta, se kaventaa lapsen ja perheen toimintamahdollisuuksia, on uhka terveydelle ja mielen hyvinvoinnille, lisää syrjäytymisen riskiä ja sillä on monia ylisukupolvisia seurauksia. On tutkittu, että erityisesti pikkulapsivaiheessa koettu lapsiperheköyhyys on haitallista lapsen kehityksen kannalta