Satakunnan Vihreät nimesi 12 ensimmäistä aluevaaliehdokasta vuoden 2025 huhtikuussa käytäviin aluevaaleihin. Vaaleissa ratkeaa, ketkä päättävät ensi kaudella Satakunnan hyvinvointialueen sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä pelastustoimen palveluista.

”Vihreät aluevaaliehdokkaat katsovat asioita pitkällä aikavälillä. Ennaltaehkäisevästä tyostä ei ole järkevää leikata. Hetkelliset säästöt saattavat kasvattaa kuluja ja etenkin ihmisten kärsimystä pitkällä aikavälillä”, toteaa Satakunnan Vihreiden puheenjohtaja Jarkko Santala.

Vihreiden varavaltuutettuna ja aikuisten lautakunnan jäsenenä tällä kaudella toimivalle Minka Leino-Holmille päätös asettua uudelleen ehdolle oli helppo.

”Ihmisarvo ja satakuntalaisten oikeus laadukkaisiin sosiaali- ja terveyspalveluihin tarvitsevat puolustajia. Meidän on hyvinvointialueella tehtävä viisaita ja kestäviä valintoja, kun jaossa on vain niukkuutta. Maamme hallituksen tekemät leikkaukset vaikeuttavat monien arkea Satakunnan hyvinvointialueella”, kommentoi Leino-Holm.

Nimetyt ehdokkaat ovat: Sakari Aalto, sairaanhoitaja (YAMK), Ulvila, Merja Brander, kuntoutuksen ohjaaja (AMK), Ulvila,  Henry Flinkman, museojohtaja, Harjavalta, Anu Ikonen-Kullberg, yliopisto-opettaja, Pori, Minka Leino-Holm, sosiaalityöntekijä, Pori, Justus Leppänen, apulaisvuoropäällikkö, Pori, Jari J. Marjanen, FM, kääntäjä (eläkkeellä), Pori, Leena Mäkinen, psykiatrinen sairaanhoitaja, Jarkko Santala, IT -asiantuntija, Pori, Kristiina Raula, sairaanhoitaja, Rauma, Tiina Toivonen, controller, Ulvila ja Pyry Väre, sijoittaja, Ulvila.

Täysi lista aluevaaleihin Satakunnassa on 88 ehdokasta. Satakunnan Vihreät asettaa lisää ehdokkaita kesän lopulla.