Satakunnan Vihreät ry järjesti syyskokouksen ja pikkujoulut Raumalla launtaina 24.11. Syyskokouksessa käytiin laajaa keskustelua eduskuntavaaleista ja ensi vuoden toiminnasta, sekä valittiin piirihallitus vuodelle 2019. Satakunnan Vihreiden vuotta 2019 värittävät erityisesti eduskuntavaalit, sekä Porissa kesäkuussa järjestettävä puoluekokous. Puoluekokoukseen on odotettavissa runsas osanotto, sillä paikalle uskotaan saapuvan jopa lähes tuhat kiinnostunutta puolueaktiivia ja politiikan seuraajaa.

Piirin puheenjohtajana jatkaa porilainen kaupunginvaltuutettu Laura Pullinen. Hallitukseen valittiin jäseniä seuraavasti:

Varsinainen jäsen (Varajäsen)

Marianna Hanni, Rauma (Susanne Ekroth, Rauma)
Mia Nother, Kankaanpää (Irmeli Elomaa, Kankaanpää)
Juuli Ojansuu, Pori (Jarkko Santala, Pori)
Tami Siren, Eura (Henry Flinkman, Harjavalta)
Ossi Salonen, Rauma (Tiina Korsman, Rauma)
Sini Solala, Pori (Sakari Aalto, Ulvila)
Teija Österlund, Pori (Anja-Kerttu Yli-Ketola, Pori)
Merja Brander, Ulvila (Lillemor Soback, Pori)

Hallituksen varapuheenjohtaja valitaan hallituksen järjestäytymiskokouksessa.

– Ensi vuodesta tulee kaikkien aikojen vihreä vuosi, sen tiedän jo nyt. Eduskuntavaaleissa saamme ensimmäistä kertaa satakuntalaisen vihreän kansanedustajan – se on tavoitteemme, jonka eteen koko joukolla paiskitaan nyt töitä. Kevään eurovaalit tulevat myös näkymään ja kuulumaan Satakunnassa, kertoo puheenjohtajaksi uudelleen valittu Laura Pullinen.

Syyskokouksessa valittiin myös neljä uutta eduskuntavaaliehdokasta aiemmin nimettyjen Anne Liinamaan, Minna Haaviston, Pasi Alosen, Marianna Hannin, Henry Flinkmanin ja Tami Sirenin lisäksi. Julkistamme ehdokkaat torstaina 29.11 klo 10. Ehdokkaiden julkistamisen siirtämisen syynä on ehdokkaiden henkilökohtaiset syyt. Loput neljä ehdokasta Vihreät julkistaa joulu-tammikuussa.